اصغر فرهادی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی

به وبلاگ خودشیفته ؟! خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
خبرهای زیر گوشی
اضافات

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

اصغر فرهادی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی

 

 

 

جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی در بیست و هفتمین دوره جوایز سالانه اسپیریت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را از آن خود کرد.

مراسم این دوره جوایز اسپیریت که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، شنبه شب (یکشنبه صبح به وقت ایران) در لس آنجلس برگزار شد.

در این مراسم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را دریافت کرد. «ملانکولیا» لارس فون تریر، «شرم» استیو مکوئین، «پسری با دوچرخه» برادران داردن و «تیراناسور» پدی کانسیدین، دیگر نامزدهای این بخش بودند.

«جدایی نادر از سیمین»‌ در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار که برندگان آن دوشنبه صبح معرفی می‌شوند، نامزد دو جایزه اسکار است.

در بخش‌های اصلی، فیلم سیاه و سفید و صامت «هنرمند» ساخته میشل هازاناویسیوس برنده جوایز اسپیریت بهترین فیلم بلند، کارگردان، فیلمبردار (گیوم شیفمان) و بازیگر مرد (ژان دوژاردن) شد.

دوژاردن که در «هنرمند» نقش یک ستاره فیلم‌های صامت در دهه 1920 را بازی می‌کند، برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد دامین بشیر برای «یک زندگی بهتر»، رایان گاسلینگ برای «راندن»، وودی هارلسن برای «Rampart» و مایکل شانون برای «پناه بگیر» را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

میشل ویلیامز برای بازی در نقش مریلین مونرو در فیلم «هفته من با مریلین» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت. لورن آمبروز برای «به من فکر کن»، ریچل هریس برای «انتخاب طبیعی»، آد‌پرو اودویه برای «مطرود» و الیزابت اولسن برای «مارتا مارسی می مارلین» دیگر رقبای این بخش بودند.

کریستوفر پلامر برای «تازه‌کارها» جایزه اسپیریت بهترین بازیگر مرد مکمل را برد و شیلین وودلی برای «فرزندان» برنده جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شد. «فرزندان» جایزه بهترین فیلمنامه (الکساندر پین، نت فاکسن و جیم راش) را هم گرفت.

جایزه اسپیریت بهترین فیلمنامه اول به ویل رایسر برای «50/50» رسید.

جایزه بهترین بلند اول به جی.سی. چاندور برای «Margin Call» اعطاء شد. این فیلم همچنین جایزه رابرت آلتمن را گرفت که هر سال به فیلمی با بهترین گروه بازیگران اهدا می‌شود.

«مطرود» به کارگردانی دی ریس که بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود او ساخته شده، جایزه جان کاساوتیس را گرفت. «مزاحمان» ساخته استیو جیمز نیز جایزه اسپیریت بهترین مستند را برد.

جوایز اسپیریت از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که خارج از سیستم استودیوهای بزرگ یا در بخش‌های ویژه درون استودیوها در آمریکا ساخته شده‌اند. این جوایز فیلم‌هایی را مورد توجه قرار می‌دهد که با بودجه کمتر از 20 میلیون دلار ساخته شده‌اند.

 


 


 متن سخنرانی فرهادی بعد از دریافت جایزه اسکار:

دوست دارم از آکادمی، سونی پیکچر کلاسیک و دوستان عزیزم مایکل بارگر و تام برنارد تشکر کنم.

سلام به مردم خوب سرزمینم (به زبان فارسی)

در این لحظه بسیاری از مردمان کشورم ما را تماشا می کنند و همگی خوشحال هستند؛ نه به خاطراهمیت دادن به ما یا به خاطر فیلم یا سازنده آن، بلکه در این دورانی که ما از جنگ صحبت می کنیم و ترس و رعب بین کشورهایمان رد و بدل می شود، نام کشورم ایران در این جا با فرهنگ و تمدن بی نظیرش برده می شود.
فرهنگ غنی و باستانی کشورم زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده است. من با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می کنم؛ مردمی که به تمام تمدن ها و فرهنگ ها احترام می گذارند و هر گونه خصومت و خشمی را خوار می شمارند.


 

فرهادی-اسکار 2012-جدایی نادر از سیمین

 

 

 


 

 

 

 

 

 

پايان حاشيه ها؛ نادر و سيمين به اسكار رفتند!

انتخاب فيلم فرهادي براي حضور در اسكار2012
پايان حاشيه ها؛ نادر و سيمين به اسكار رفتند!

گروه سينماي ايران - هيات انتخاب فيلم ايراني براي معرفي به اسکار 2012، فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادي را برگزيد.
دست كم 3 ماه بود كه انتخاب نماينده سينماي ايران براي معرفي به اسكار حرف و حديث‌هاي زيادي را برانگيخته بود.
درحالي كه اغلب كارشناسان «جدايي نادر از سيمين» را گزينه بي‌گفت‌وگوي امسال سينماي ايران مي‌دانستند برخي نيز از فيلم‌هاي ديگري نام مي‌بردند و جالب اينكه عده‌اي حتي صحبت از تحريم اسكار به ميان آوردند و در اين ميان واكنش معاون امور سينمايي نيز جالب توجه بود كه يك شب قبل از معرفي «جدايي نادر از سيمين» گفت به اسكار را زيادتر از آنچه كه بايد بها مي‌دهيم.
ميان انبوه خبرهاي ضد و نقيضي كه برخي از آنها حكايت از نظر به ديگر گزينه‌ها داشت، با رسانه‌اي شدن نام اعضاي هيأت انتخاب، كه تا حد زيادي تكليف روشن شد و حالا هيأت انتخابي كه «سينمايي‌» بودن» موجه بارزش بود، همان گزينه‌اي را انتخاب كرد كه شايسته بود
امير اسفندياري، سخنگوي هيات انتخاب فيلم ايراني اسکار در سال جاري، ضمن اشاره به پايان مذاکرات اعضاي اين هيات و انجام تمامي بررسي‌ها براساس ساز و کارهاي موجود که فيلم هاي واجد شرايط را با توجه به کليه جوانب از ابعاد صنعتي، فرهنگي، انتقادي، موفقيت هاي بين المللي، پخش جهاني و ... بر مبناي مدارک و اسناد گردآوري شده ارزيابي مي‌نمايد، بيانيه نهايي هيات مزبور را جهت اطلاع رساني در اختيار رسانه ها قرار داد.
متن اين بيانيه به شرح زير است: «با پايان بررسي هاي هيات انتخاب فيلم ايراني براي معرفي به فرهنگستان علوم و هنرهاي سينمايي در خصوص کليه عناوين واجد شرايط که در فاصله زماني 9 مهر ماه 89 تا 8 مهر ماه 90 در کشورمان براي نخستين بار حداقل به مدت هفت روز متوالي اکران شده‌اند، اعضاء اين هيات ضمن تقدير از سازندگان فيلم‌هاي آلزايمر، اينجا بدون من، مرهم و ورود آقايان ممنوع، با توجه به جميع جهات و به اتفاق آراء، فيلم جدايي نادر از سيمين ساخته اصغر فرهادي را در مقام نماينده سينماي ايران در رقابت بهترين فيلم خارجي زبان در هشتاد و چهارمين مراسم اسکار (سال 2012) معرفي مي‌نمايد.»
اعضاء هيات انتخاب: رويا تيموريان و پوران درخشنده و محمد بزرگ نيا، شهرام جعفري نژاد، محمد داودي، عليرضا شجاع نوري، مهدي صباغزاده، رسول صدر عاملي و امير اسفندياري.
امير اسفندياري:
خوشحالم كه در نهايت «جدايي نادر از سيمين‌» انتخاب شد
امير اسفندياري در خصوص اينكه سرانجام بعد از كش و قوس‌هاي فراوان «جدايي نادر از سيمين» به عنوان نماينده سينماي ايران به اسكار معرفي شد، به «باني فيلم» مي‌گويد: از ميان پنج نامزدي كه هيأت انتخاب به آنها توجه كرده بود، طبيعتاً فيلم «جدايي نادر از سيمين» به دليل اينكه از بعد فرهنگي، اقتصادي، موفقيت‌هاي بين‌المللي و همين‌طور پخش جهاني‌اش شانس بسيار زيادي داشت. يكي از اعضاي هيأت 9 نفره معرفي فيلم به اسكار در ادامه صحبت‌هايش به اين نكته اشاره دارد: خوشبختانه پخش كننده فيلم سوني پيكچرز است كه پخش‌كننده بسيار قدرتمندي در آمريكاست، تمامي اين موارد در نهايت باعث شد تا اين فيلم به عنوان نماينده سينماي ايران انتخاب شود. 4 نامزد ديگر نيز از ميان شصت فيلمي كه مورد نظر بود توسط هيأت انتخاب برگزيده شدند. به هرحال هر كدام از اين پنج فيلم، فيلم‌هايي هستندكه بايد مورد توجه قرار مي‌گرفتند.
وي در خصوص چرايي اعلام پنج نامزد نيز مي‌گويد: قبول دارم كه مي‌توانست نامزدي هم اعلام نشود و در نهايت نماينده سينماي ايران معرفي شود، از طرف ديگر همه به ما مي‌گفتند كه همان اول «جدايي نادر از سيمين» را انتخاب مي‌كرديد، اما دوستان به اين نكته توجه نمي‌كنند كه به لحاظ قانوني ساز و كاري بايد رعايت شود و توسط هيأت انتخاب فيلم نهايي اعلام شود (به نظرم هيأت انتخاب فعلي جزو بهترين هيأت‌هايي انتخاب در طي سال‌هاي اخير بوده‌اند.)
وي در خصوص سازو كارقانوني معرفي فيلم به اسكار نيز مهمترين نكته را از نظر آكادمي اكران فيلم در فاصله زماني يك‌سال اخير مي‌داند: در ايران اين فاصله زماني از تاريخ 9/7/89 تا 8/7/90 را در برمي‌گرفت. فيلم‌هايي كه در اين يك‌سال در ايران اكران عمومي شدند، شرط لازم را براي اينكه در فهرست بررسي قرار بگيرند، دارند و از سوي ديگر اين هيأت بايد از ميان اهالي سينما تشكيل شوند كه اغلب 9 نفره است، اما در برخي كشورها ممكن است اين تعداد كمتر باشد. من معتقدم كه با اين شيوه تمامي مراحل بسيار علمي و كارشناسي شده جلو رفت و كليه فيلم‌ها بررسي شدند و در نهايت فيلم برگزيده اعلام شد. حتي در اين هيأت انتخاب فيلم‌هاي متقاضي حضور در اسكار از ساير كشورهاي جهان نيز مورد تحليل و بررسي قرار گرفته است.
مدير بخش بين‌المللي فارابي در پاسخ به اين سؤال كه در ميان اين پنج گزينه موجود كاملاً مشخص است كدام فيلم شانس بيشتري دارد و چرا اين هيأت رأي نهايي‌اش را زودتر از اين اعلام نكرده است، مي‌گويد: اين نكته صحيح است، اما هيأت انتخاب خواسته بگويد ما به اين چهار گزينه ديگر نيز توجه كرده‌ايم و هركدام شاخصه‌هايي داشته كه انتخاب شدند، چون ممكن است از ميان پارامترهايي كه براي اسكار مهم است هركدام يكي را پررنگ‌تر از ديگري داشته باشند.
وي دليل انتخاب «ورود آقايان ممنوع» را اينگونه بيان مي‌كند: ورود ....كمدي خوش‌ساختي است كه فروش بالايي هم داشته و با اقبال تماشاگران و منتقدان روبرو شده است. به هرحال اعضاي 9 نفره اين هيأت مي‌خواستند كه به اين فيلم‌ها هم توجه شود.
شما به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه هيچ كدام از اين پنج فيلم به جز «جدايي نادر از سيمين» با اكثريت آرا انتخاب نشده است.
اسفندياري در خصوص اينكه در ابتدا نام فيلم جدايي نادر از سيمين به عنوان گزينه نهايي اعلام و در ادامه نيز تكذيب شد، مي‌گويد: آن خبر، كاملاً جعلي بود كه به نقل از روزنامه «تهران تايمز» منتشر شده بود و در آن اشاره شده بود كه از بين فيلم‌هاي «يه حبه قند»، «آلزايمر» و «جدايي نادر از سيمين» جدايي ... انتخاب شده است. اين خبر، كاملاً جعلي است چون اتفاقاً حق فيلم «يه حبه قند» ضايع شده است، چون تا قبل از تاريخ 8 مهر 1390 اكران عمومي هم نشده است و به هيچ وجه در فهرست بررسي‌ها قرار نداشت.
امير اسفندياري در پايان اميدوار است كه در آينده اتفاقات خوبي براي سينماي ايران بيفتد: بسيار خوشحالم كه در نهايت فيلم جدايي... توسط هيأت انتخاب برگزيده شد. بدون استثنا هر 9 نفر جدايي ... را انتخاب كردند. چرا كه امتيازات مثبت اين فيلم نسبت به ساير فيلم‌ها خيلي بيشتر بود.
«جدايي نادر از سيمين» فيلمي است كه مي‌توانيم به آن اميدوار باشيم.
امير اسفندياري نيز گفت:‌ «جدايي نادر از سيمين» علي رغم رقباي قدرتمندي كه دارد اما شانس زيادي براي كانديد شدن در ميان پنج فيلم نهايي فيلم‌هاي غير انگليسي زبان اسكار را دارد.
وي با تاكيد دوباره بر اينكه،«جدايي نادر از سيمين» به اتفاق آرا انتخاب شده است به ايسنا گفت:‌ همه جوانب براي موفقيت اين فيلم مثبت است و اميدواريم اتفاق خوبي براي سينماي ايران بيفتد.
وي افزود: حدود شش هزار نفر اعضاي آكادمي اسكار هستند كه بايد اكثر آنها اين فيلم را ببينند و خوشبختانه كمپاني پخش‌كننده قدرتمندي پشت فيلم است و قطعا تمهيداتي را ايجاد خواهد كرد تا اين اتفاق بي‌افتد.
مهدي صباغ‌زاده:
«جدايي نادر از سيمين» با بالاترين رأي انتخاب شد
مهدي صباغ‌زاده ديگر عضو هيأت انتخاب فيلم به اسكار نيز در همين باره مي‌گويد: وظيفه هيأت انتخاب اين بود كه تمام فيلم‌ها را بررسي كند و تمام تلاشش را به خرج دهد تا حق كسي پايمال نشود كه در مجموع اين پنج فيلم انتخاب شد تا مورد داوري قرار گيرد، اما به هر تقدير فيلم «جدايي نادر از سيمين» با بالاترين رأي به عنوان نماينده سينماي ايران انتخاب شد.
اين كارگردان سينما در خصوص عملكرد اين هيأت 9 نفره نيز مي‌گويد: به هر حال ساير فيلم‌ها نيز داراي ارزش‌هاي فرهنگي و اقتصادي هستند و ما نبايد ارزش برخي فيلم‌ها را ناديده بگيريم. گرچه اين پنج نامزد اصلاً با يكديگر قابل مقايسه نيستند، اما ما بايد به دور از حب و بغض و جوسازي‌ها ارزش‌هاي هر فيلم را در نظر مي‌گرفتيم.
وي با بيان اينكه اگر قرار بود از همان ابتدا «جدايي نادر از سيمين» را به عنوان نماينده سينماي ايران معرفي كنيم، ديگر نيازي به هيأت انتخاب نبود، مي‌گويد: به هر حال رأي هيأت انتخاب اين بود كه تمام فيلم‌ها را بررسي كند و حقي ضايع نشود، ما بايد به مجموعه سينماي ايران توجه مي‌كرديم تا در نهايت بهترين‌ها را انتخاب كنيم.
وي در پايان در خصوص اينكه آيا «جدايي نادر از سيمين» شانس اين را دارد تا در ميان پنج نامزد نهايي قرار گيرد، بر اين باور است كه «جدايي نادر از سيمين» با شرايط بسيار خوبي كه در ميان مردم و همچنين جشنواره‌هاي جهاني دارد، امكان خوبي دارد و اعضاي هيأت انتخاب نيز همگي به طور مشترك بر اين باور بودند كه اين فيلم توانايي لازم را دارد و اميدواريم با توجه به كانديداهاي رقيب اين فيلم بتواند خودي نشان دهد و به دور از سياست‌هاي پشت پرده و غرض‌ورزي‌ها انشاءا... موفق شود.
ايرج تقي‌پور: «جدايي نادر از سيمين» فاصله زيادي با ديگر گزينه‌ها داشت
ايرج تقي‌پور نيز در گفت‌وگو با «باني فيلم» مي‌گويد: زماني كه هيأتي از اسكار به ايران آمدند، از رييس ‌آكادمي سوال شد، معيار اسكار براي انتخاب فيلم در بخش اسكار بهترين فيلم غير انگليسي زبان چيست؟ او گفت: مهمترين عاملي كه اعضاي آكادمي به آن توجه مي‌كنند، اين است كه آن فيلم تا چه اندازه معرف فرهنگ بومي خودش باشد، چرا كه فيلم‌هايي كه شبيه فيلم‌هاي هاليوودي ساخته مي‌شوند مورد نظر ما نيست. چون بهتر از آن در سينماي هاليوود ساخته مي‌‌شود.
تقي‌پور معتقد است: اگر فيلمي در آمريكا پخش‌كننده داشته باشد، مفهومش اين است كه آن فيلم مي‌تواند با رايزني پخش‌كننده براي اعضاي آكادمي به نمايش درآيد. امسال نيز فقط «جدايي نادر از سيمين» چنين پخش‌كننده قدرتمندي دارد، در يك دوره فقط فيلم «بچه‌هاي آسمان» (مجيدي) توانست پخش‌كننده حرفه‌اي را در آمريكا داشته باشد. در كنار تمام اين مسائل بايد تحليل كرد كه كدام يك از فيلم‌هاي سينماي ايراني به لحاظ سينمايي امتيازهاي خاصي دارند. من امسال تمام فيلم‌هاي سينماي ايران را ديده‌ام، تقريباً فيلم جدايي ... با چند پله فاصله از ساير فيلم‌ها قرار دارد.
تجليل وي از دلايل ناكامي سينماي ايران در اسكار نيز اين گونه است: اين قضيه را بايد از دو جنبه بررسي كرد، اول اينكه فيلم بايد به معناي واقعي كلمه فيلم باشد، موضوع ديگر اين است كه بايد ما به ساير فيلم‌هايي كه متقاضي حضور در اسكار هستند نيز توجه كنيم، شما نگاه كنيد آن سالي كه فيلم «بچه‌هاي آسمان» در اسكار حضور داشت، فيلم «زندگي زيباست» ساخته روبرو بنيني اسكار بهترين فيلم خارجي را گرفت. در كشوري كه صاحب سينماست داشتن پخش‌كننده‌اي قوي و حرفه‌اي بسيار مهم است.
وي با انتقاد از عدم شناخت برخي از افراد نسبت به آكادمي اسكار مي‌گويد: ما هيچ‌گاه به آمريكا نرفته‌ايم و از سازوكار آكادمي اسكار بي‌خبريم،‌ آن وقت مي‌خواهيم در اين مورد تصميم بگيريم. چون من از ابتداي تاسيس فارابي به همراه آقاي شجاع‌نوري مسؤوليت بخش بين‌الملل فارابي را برعهده داشتم، فستيوال‌هاي مختلف دنيا را مي‌رفتيم، مي‌خواهم بگويم نسبت به اتفاقات سينمايي كه در جهان مثل كن، برلين، ونيز و ... مي‌افتد، بايد آگاه باشيم و بدانيم آنان چه رفتارهايي دارند. حتي اين نقيصه وجود دارد كه اصلاً ما تعريف درستي از مفهوم اسكار نداريم كه در ادامه بخواهيم فيلم به اسكار بفرستيم.
ايرج تقي‌پور تهيه‌كننده سينما در پايان مي‌گويد: ما اگر به اسكار فيلم مي‌فرستيم بايد تمام قوانين آن را نيز بپذيريم، عضويت يا حضور در هر جشنواره سينمايي حتي خارج از حوزه سينما در ساير موارد نيز مستلزم پذيرفتن شرايط آن است، در بسياري از موارد قوانين با آن چيزي كه مورد علاقه ماست، شكل نمي‌گيرد. اسكار نيز به همين شكل است. اگر اسكار شرايط حداقلي را براي اينكه ما متقاضي حضور در آن باشيم را دارد كه حرفي نيست، اما اگر اسكار اين شرايط را ندارد چه لزومي دارد كه فيلم به اسكار بفرستيم! اما اگر شرايط را پذيرفتيم ديگر حق نداريم انتقادهاي تندي از آن كنيم.
كارنامه سينماي ايران در اسكار
«جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي از سوي بنياد سينمايي فارابي براي معرفي به اسكار 2012انتخاب شد.
اگر به تاريخچه‌ حضور سينماي ايران در اسكار برگرديم، سينماي ايران تاكنون موفق به دريافت اسكارخارجي نشده است، اما فيلم «بچه‌هاي آسمان» ساخته‌ي مجيد مجيدي كه در سال 1377 با عنوان نماينده‌ي ايران به اسكار معرفي شد، براي اولين‌بار در جمع نامزدهاي بهترين اسكار غير انگليسي زبان در سال 1999 انتخاب شد.
سالها پيش براي نخستين بار وزارت فرهنگ و هنر وقت در سال 1356 فيلم «دايره‌ي مينا» ساخته‌ داريوش مهرجويي را به اسكار معرفي كرد و پس از آن فيلم «باد صبا» ساخته‌ي آلبر لاموريس به عنوان نماينده‌ ايران در سال 57 راهي آكادمي اسكار شد.
سينماي ايران به مدت 16 سال نماينده‌اي به اسكار معرفي نكرد تا سال 1373 كه فيلم «زير درختان زيتون» ساخته‌ عباس كيارستمي معرفي شد و سپس در سال 1374 «بادكنك سفيد» به كارگرداني جعفر پناهي، سال75 فيلم معرفي نشد، 76 «گبه» محسن مخملباف، 77 «بچه‌هاي آسمان» مجيد مجيدي (جزو نامزدها قرار گرفت)، 78 «رنگ خدا»مجيد مجيدي، 79 «زماني براي مستي اسبها» بهمن قبادي ، 80 «باران» مجيد مجيدي ، 81 «من ترانه 15 سال دارم» رسول صدرعاملي ،‌ 82 «نفس عميق» پرويز شهبازي‏، 83 «لاك‌پشتها هم پرواز مي‌كنند» بهمن قبادي و 84 «خيلي دور خيلي نزديك» رضا ميركريمي، 85 «كافه ترانزيت» ، 86 «ميم مثل مادر» رسول ملاقلي‌پور و 87 «آواز گنجشكها» مجيد مجيدي،88 «درباره الي» به كارگرداني اصغر فرهادي و سال 89 «بدرود بغداد» مهدي نادري به عنوان نماينده سينماي ايران به اسكار معرفي شد.
طبق آنچه در سايت آكادمي اسكار آمده است؛ «انتخاب فيلم‌ها در هر كشوري توسط يك سازمان و يا يك هيات داوري متشكل از هنرمندان و اهالي صنعت سينما، انجام مي‌شود كه فهرست اعضاء اين كميته انتخاب بايد تا تاريخ 13 آگوست (12 مرداد‌ماه) به آكادمي معرفي شده باشد.»
و سپس تا اول اكتبر (9 مهرماه) بايد فيلم به همراه پوستر و عكس‌ها به آكادمي ارسال شود.
فقط فيلم‏هايي كه طي يك سال گذشته در قطع ‌35 يا ‌70 ميلي‏متري و از طريق فروش بليت در هر كشوري به نمايش عمومي درآمده باشند مي‏توانند به آكادمي اسكار معرفي شوند.
هرساله كشورهاي مختلف فيلم‌هايش را به اسكار معرفي مي‌كنند و در نهايت ‌5 فيلم براي دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي زبان، نامزد مي‌شوند.
سرانجام ديروز اعلام شد،هيات انتخاب فيلم ايراني براي معرفي به اسکار 2012، فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادي را برگزيد.

 

 

برندگان اسکار 2012:

- اصغر فرهادی (برنده اسکار بهترین فیلم خارجی)
- ژان دوژاردن (برنده اسکار بهترین بازیگر مرد) و مریل استریپ (برنده اسکار بهترین بازیگر زن)
- میشل هازاناویسیوس (برنده اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم "آرتیست")
- کریستوفر پلامر (برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم "تازه کارها")
- رابرت ریچاردسون (برنده اسکار بهترین فیلمبرداری برای فیلم "هیوگو")
- برت مکنزی (برنده اسکار بهترین ترانه برای فیلم "ماپت ها")
- ژان دوژاردن (برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "آرتیست")
- اوکتاویا اسپنسر (برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل) و کریستیل بیل (اهدا کننده اسکار)


لیست کامل برگزیدگان اسکار هشتاد و چهارم:

بهترین فیلم سال: آرتیست
دیگر نامزدها:
فرزندان
خیلی بلند بسیار نزدیک
خدمتکار
هیوگو
نیمه شب در پاریس
مانی بال
درخت زندگی
اسب جنگ

بهترین بازیگر نقش اول زن: مریل استریپ (بانوی آهنین)
دیگر نامزدها:
گلن کلوز (آلبرت نابز)
ویولا دیویس (خدمتکار)
رونی مارا (دختری با خالکوبی اژدها)
میشل ویلیامز (هفته من با مریلین)

بهترین بازیگر نقش اول مرد: ژان دوژاردن (آرتیست)
دیگر نامزدها:
دمین بیچیر (یک زندگی بهتر)
جرج کلونی (فرزندان)
گری الدمن (تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس)
برد پیت (مانی بال)

بهترین کارگردان: میشل هازانا ویسیوس (آرتیست)
دیگر نامزدها:
وودی آلن (نیمه شب در پاریس)
الکساندر پین (فرزندان)
مارتین اسکورسیزی (هیوگو)
ترنس مالیک (درخت زندگی)

بهترین فیلمنامه ارژِینال: نیمه شب در پاریس (وودی آلن)
دیگر نامزدها:
آرتیست (میشل هازانا ویسیوس)
ساقدوش ها (کریستن ویگ، آنی مومولو)
جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)
تماس مارگین (جی سی چاندور)

بهترین فیلمنامه اقتباسی: فرزندان (الکساندر پین، نت فکسون، جیم راش)
دیگر نامزدها:
هیوگو (جان لوگان)
نیمه ماه مارس (جرج کلونی، گرانت هسلو، بیو ویلیمون)
مانی بال (استیون زیلیان، آرون سورکین، استن چروین)
تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس (بریجیت اوکانر، پیتر استراگان)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: اوکتاویا اسپنسر (خدمتکار)
دیگر نامزدها:
برنیس بژو (آرتیست)
جسیکا چاستین (خدمتکار)
ملیسا مک کارتی (ساقدوش ها)
جانت مک تیر (آلبرت نابز)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: کریستوفر پلامر (تازه کارها)
دیگر نامزدها:
کنت برانا (یک هفته با مریلین)
جوانا هیل (مانی بال)
نیک نولتی (جنگجو)
ماکس فون سیدو (خیلی بلند بسیار نزدیک)

بهترین فیلمبرداری: هیوگو
دیگر کاندیداها:
آرتیست
دختری با خالکوبی اژدها
درخت زندگی
اسب جنگ

بهترین تدوین: دختری با خالکوبی اژدها
دیگر نامزدها:
آرتیست
فرزندان
هیوگو
مانی بال

بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: جدایی نادر از سیمین (ایران)
دیگر کاندیداها:
کله شق (بلژیک)
پانویس (رژیم صهیونیستی)
در تاریکی (لهستان)
آقای لازار (کانادا)

بهترین ترانه: ماپت ها
دیگر نامزدها:
ریو

بهترین موسیقی: آرتیست
دیگر نامزدها:
ماجراهای تن تن
هیوگو
تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس
اسب جنگ

بهترین جلوه های ویژه: هیوگو
دیگر نامزدها:
هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم
فولاد واقعی
ظهور سیاره میمون ها
ترانسفورمرها: نیمه تاریک ماه

بهترین انیمیشن: رنگو
دیگر نامزدها:
یک گربه در پاریس
چیکو و ریتا
پاندای کونگ فو کار 2
گربه چکمه پوش

بهترین مستند: شکست نخوردگان
دیگر نامزدها:
جهنم و بازگشت دوباره
اگر درختی بیفتد: یک داستان از جبهه رهایی زمین
بهشت گمشده 3: برزخ
پینا

بهترین صداگذاری: هیوگو
دیگر نامزدها:
دختری با خالکوبی اژدها
مانی بال
ترانسفورمرها: نیمه تاریک ماه
اسب جنگ

بهترین تدوین صدا: هیوگو
دیگر نامزدها:
رانندگی
دختری با خالکوبی اژدها
ترانسفورمرها: نیمه تاریک ماه
اسب جنگ

بهترین کارگردان هنری: هیوگو
دیگر کاندیداها:
آرتیست
هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم
نیمه شب در پاریس
اسب جنگ

بهترین طراحی صحنه: آرتیست
دیگر کاندیداها:
ناشناس
هیوگو
جین ایر
دبلیو.ای

بهترین چهره پردازی: بانوی آهنین
دیگر کاندیداها:
آلبرت نابز
هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم

بهترین انیمیشن کوتاه: کتاب‌های پرنده شگفت‌انگیز آقای موریس لسمور
دیگر نامزدها:
Dimanche
لا لونا
پیاده‏روی صبحگاهی
حیاط وحش

بهترین فیلم کوتاه مستند: Saving Face
دیگر نامزدها:
آرایشگر بیرمنگام: سرباز پیاده‏جنبش حقوق مدنی
خدا الویس بزرگ‌تر است
حادثه در بغداد جدید
سونامی و شکوفه گیلاس

بهترین فیلم کوتاه: ساحل
دیگر نامزدها:
Pentecost
راجو
عجایب زمان
Tuba Atlantic (اقیانوس توبا

************************

 و همچنین برندگان جایزه: اسپیریت:

 

................................................

 

 

 

«جدایی نادر از سیمین»‌ نماینده ایران در اسکار 84 شد

 

 

درباره تاریخچه مراسم اسکار باید گفت این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است وهر ساله در بیش از 100 کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود. همچنین در بخش رسانه، قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به شمار رفته و جوایزی نظیر جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک توسط لوئیز بی. مایر مدیر استودیوی متروگلدوین مایر ایجاد شد.
نخستین مراسم اسکار در 16 می 1929 در ناهاری اختصاصی در هتل روزولت هالیوود با حضور حدود 270 تماشاگر برگزار شد. بهای بلیت مراسم بعدی که در هتل میفر برگزار شد 5 دلار بود. 15 تندیس کوچک به بازیگران، کارگردانان و دیگر عوامل صنعت فیلم سازی آن زمان برای گرامیداشت فعالیتشان طی سالهای 1927-1928 اهدا شد. اسامی برنده ها از سه ماه قبل اعلام میشد که این رویه در دومین مراسم اسکار در سال 1930 تغییر کرد. از آن زمان و در 10 سال نخست نتایج برای انتشار عمومی در ساعت 11 شب برگزاری مراسم به روزنامه ها داده میشد. این شیوه تا زمانی که لس آنجلس تایمز نام برنده ها را پیش از شروع مراسم اعلام کند ادامه یافت. در نتیجه آن، آکادمی از سال 1941 اسامی برندگان را در نامه ای مهر و موم شده اعلام مینمود و مراسم از تئاتر کداک پخش میشد.نخستین برنده اسکار بهترین بازیگر امیل جنینز بود به دلیل نقش آفرینی در فیلم های The Last Command و The Way of All Flesh. او باید پیش از مراسم به اروپا باز میگشت از این رو آکادمی با اهدای زودتر جایزه به او موافقت کرد. این موضوع او را نخستین برنده جایزه اسکار در تاریخ نمود.
فیلم Beau Geste محصول سال 1939 تنها فیلم (غیرمستندی) است که چهار برنده اسکار بهترین بازیگر (گری کوپر، ری میلاند، سوزان هیوارد، برودریک کرافورد) را در نقش های اصلی در اختیار داشت.
در مراسم بیست و نهم که در 27 مارس 1975 برگزار شد بخش انتخاب بهترین فیلم خارجی زبان نیز ایجاد گردید.
تاریخچه حضور ایران در اسکار
جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برای سینمای هرکشوری حائز اهمیت است و افتخار جهانی را به دنبال دارد. در همین راستا، هرساله کشورهای گوناگون، نماینده رسمی خود را جهت حضور در این مراسم به آکادمی معرفی می‌کنند، اما تنها 5 فیلم شانس حضور درمیان 5 نامزد نهایی این بخش را دارند.
سینمای ایران برای نخستین‌بار در سال 1356، فیلم «دایره مینا» ساخته داریوش مهرجویی را به اسکار معرفی کرد اما برخلاف تصورات، توفیقی برای سینمای ایران به دست نیامد. ایران طی این 33 سال، تنها 20 نماینده برای حضور در اسکار معرفی کرده است. باد صبا (آلبرلاموریس)/1357، زیردرختان زیتون (عباس کیارستمی)/1373، بادکنک سفید (جعفرپناهی)/1374، گبه (محسن مخملباف)/1376، بچه های آسمان (مجید مجیدی)/1377، رنگ خدا (مجید مجیدی)/1378، زمانی برای مستی اسب‌ها (بهمن قبادی)/1379، باران (مجید مجیدی)/ 1380، من ترانه 15 سال دارم (رسول صدرعاملی)/ 1381، نفس عمیق (پرویز شهبازی)/ 1382، لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (بهمن قبادی)/ 1383، خیلی دور، خیلی نزدیک (رضا میرکریمی)/ 1384، کافه ترانزیت (کامبوزیا پرتوی)/1385، میم مثل مادر (رسول ملاقلی پور)/1386، آواز گنجشگ‌ها (مجید مجیدی)/1387، درباره الی (اصغر فرهادی)/1388، بدرود بغداد (مهدی نادری) 1389 و جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی) 1390 نمایندگان سینمای ایران در جوایز اسکار بودند.
اوج موفقیت ایران در این جشن جهانی، سال 1377 بود، سالی که بچه‌های آسمان، اثر ماندگار مجید مجیدی به اسکار رفت و برای اولین‌بار درمیان 5 فیلم برگزیده قرار گرفت و نامزدی بهترین فیلم خارجی زبان را برای سینمای کشورمان به ارمغان آورد. اما انتخاب نماینده ایران برای حضور در این مراسم نیز هرسال با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه است و حواشی زیادی برانتخاب نهایی تاثیر می‌گذارد. به طور مثال، باران ساخته مجید مجیدی در سال 1380 تنها به پشتوانه حضور موفق بچه های آسمان به اسکار معرفی شد، در حالی‌که این فیلم حتی روی کاغذ هم شانسی برای حضور درمیان 5 نامزد نهایی این بخش را نداشت.
و یا درسال 1386 که تا آخرین لحظات، حدس و گمان ها، «زمستان است» و «خون بازی» را شانس اصلی حضور در اسکار می‌دانستند، همزمان شد با سفر ابدی مرحوم رسول ملاقلی‌پور و در یک انتخاب کاملاً احساسی، میم مثل مادر، سفیر ایران در اسکار گردید و ناکام ماند. در حالی‌که عدم اکران بین‌المللی این فیلم هرگونه شانسی را برای انتخاب نهایی از آن سلب می‌کرد.
در کنار عوامل و ضعف‌های تکنیکی، عدم اکران فیلم‌های ایرانی در آمریکا و به دنبال آن عدم نگاه مثبت رسانه‌ها و منتقدان آمریکایی به آثار ایرانی، از مهم‌ترین مسائلی است که سینمای کشورمان را در این جشنواره جهانی ناکام می‌گذارد. اما امسال به نظر می‌رسد هیات انتخاب متشکل از کمال تبریزی، ایرج تقی‌پور، محمد ودادی، مرتضی رزاق کریمی، سیدجمال ساداتیان، کیانوش عیاری، علی معلم و امیراسفندیاری، منطقی و معقولانه‌تر دست به انتخاب زده‌اند.
این هیات باتوجه به شایستگی‌های فیلم اصغر فرهادی به لحاظ ساختاری، مضمونی، تکنیکی و همچنین موفقیت‌های حاصله در سطوح ملی و بین المللی و امکان پخش مناسب در آمریکای شمالی، «درباره‌ی الی… » را به اتفاق آرا برای رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و دومین مراسم اسکار، برگزید.
تردید، بیست و بی‌پولی، دیگر گزینه‌های احتمالی برای حضور در این جشنواره بودند. درباره الی حضور در جشنواره‌های مهم بین المللی همچون جشنواره فیلم برلین، جشنواره فیلم هنگ کنگ، جشنواره فیلم ترابیکا آمریکا، جشنواره فیلم ملبورن استرالیا و دریافت جوایز معتبری همچون خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی در برلین و جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره ترابیکا و … را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
حال امسال اصغر فرهادی با فیلمی دیگر که نه تنها در رشته بهترین فیلم غیرانگلیسی که در بخش بهترین فیلم‌نامه اورژینال اسکار شانس دریافت این مجسمه دوست داشتنی را دارد. اسکار 57امین جایزه جهانی فیلم جدید اصغر فرهادی است. فیلمی که توجه تمام جهان و هنرمندان سرشناس آن را معطوف ایران کرده است.
«جدایی نادر از سیمین» باتوجه به شایستگی‌هایش، می‌تواند نماینده افتخار آمیزی برای سینمای کشورمان باشد و ویترین افتخارات آن را با شوالیه‌ای طلایی که 4 کیلو وزن و 30 سانتیمتر ارتفاع دارد و بر روی یک حلقه فیلم ایستاده است، کامل کند!

نامگذاری اسکار
در مورد ریشه نام ” اسکار” اختلافاتی وجود دارد. در بیوگرافی بت دیویس عنوان شده که او اسکار را از نام همسر اولش هارمون اسکار نلسون جونیور (1907-1975) رهبر ارکستر گرفته است. ادعای دیگر در مورد انتشار نام اسکار به مقاله مجله تایم در مورد ششمین مراسم اسکار در سال 1934 و دریافت جایزه توسط بت دیویس در 1936 برمیگردد. در جایی عنوان شده در 1931 مارگارت هریک (1902-1976 ) دبیر اجرایی آکادمی برای نخستین بار تندیس را دید که او را به یاد “عمو اسکارش” ( نام مستعار پسرعمویش اسکار پیرس ) انداخت. سیدنی اسکلسکی (1905-1983 ) مقاله نویس در زمان نامگذاری توسط هریک حضور داشت و در مقاله اش نوشت ” کارکنان با علاقه تندیس معروف خود را اسکار نامیدند”. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک در سال 1939 رسما جایزه را اسکار نامید. در جایی دیگر آمده النور لیلبرگ نروژی-آمریکایی مدیر اجرایی لوییز بی. مایر نخستین تندیس را دید و گفت “به نظر شاه اسکار دوم( اسکار فردریک شاه سابق نروژ و سوئد ) میرسه”. در پایان روز پرسید “باید با اسکار چیکار کنیم، بذاریمش تو گاوصندوق ؟” و این نام بر رویش ماند.
مالکیت تندیس اسکار
به گزارش قدس انلاین طبق قانون از سال 1950 برنده ها یا وارثانشان نمی توانند بدون دادن پیشنهاد اولیه فروش تندیس به آکادمی به قیمت 1 دلار نسبت به فروش آن اقدام کنند. در صورتی که برنده این شرایط را نپذیرد آکادمی تندیس را نگاه میدارد. جوایز آکادمی که تحت حمایت این توافق نامه نبوده اند، در مزایده‌های عمومی و معاملات خصوصی به قیمت‌های شش رقمی فروخته شده اند.
با اینکه اسکار در مالکیت برنده آن است، در بازار آزاد معامله نمیشود. زمانی که نوه مایکل تاد ( تهیه کننده آمریکایی ) قصد داشت تندیس اسکار او را به فروش برساند مشخص شد عده ای این قانون را قبول ندارند. او می خواست تندیس را به یک مجموعه دار بفروشد که آکادمی در دعوای حقوقی برنده شد و جایزه را پس گرفت. با وجود موفق بودن معاملات فروش اسکار، تعدادی از خریداران تندیس ها را به آکادمی بازمی گردانند تا آن ها را در گنجینه نگاه دارد.
فهرست نامزد های اسکار 2012
بهترین فیلم
1.فیلم The Artist (هنرپیشه)
2.فیلم The Descendants (فرزندان)
3.فیلم Tree of life (درخت زندگی)
4.فیلم Moneyball (مانی بال)
5.فیلم Hugo (هوگو)
6.فیلم War Horse (اسب جنگ)
7.فیلم Midnight in Paris (نیمه شب در پاریس)
8.فیلم The Help (کمک)
9.فیلم The Girl with Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها)
بهترین کارگردان
1.مارتین اسکورزی Martin Scorsese (Hugo)
2.میشل هازاناویسیوس Michel Hazanavicius (the Artist )
3.الکساندر پاین Alexander Payne ( scendantsThe De)
4.وودی آلن Woody Allen ( midnight in paris)
5.ترنس مالیک Terrence Malick ( The Tree of Life (
بهترین بازیگر زن
1.مریل استریپ Meryl Streep (the Iron Lady(
2.میشل ویلیامز Michelle Williams ( My Week with Marilyn(
3.ویولا دیویس Viola Davis ( the Help)
4.گلن کلوز Glenn Close ( Albert Nobbs(
5.رونی مارا Rooney Mara ) the Girl with the Dragon Tattoo)
بهترین بازیگر مرد
1.برد پیت Brad pit ( Maneyball)
2.جورج کلونی George Clooney ( the Descendants )
3.ژان دوجاردین Jean Dujardin ( The Artist)
4.دمیان بیچر Demián Bichir ( A Better Life )
5.گری اولدمن Gary Oldman ( Tinker Tailor Soldier Spy )
بهترین بازیگر مکمل مرد
1.کریستوفر پلامر Christopher Plummer ( Beginners)
2.کنث براناگ ) My Week with Marilyn (
3.جوناه هیل Jonah Hill
4.نیک نوتل ( Warrior )
5.مکس ون سایدو Max von Sydow ) Extremely Loud & Incredibly )
بهترین بازیگر مکمل زن
1.جسیکا چستین Jessica Chastain ) The Help )
2.اکتاویا اسپنسر Octavia Spencer ( The Help )
3.جنت مک تیر Janet McTeer ( Albert Nobbs )
4.برنیس بیجو Bérénice Bejo ( The Artist )
5.ملیسا مک کارتی Melissa McCarthy ( Bridesmaids )

بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی
1.فیلم The Artist ( Michael Hazanavicius )
2.فیلم Bridesmaids ( kristen Wiig and Annie Mumolo)
3.فیلم Margin Call ( J. C. Chandor )
4.فیلم Midnight in Paris ( Woody Allen )
5.فیلم A Seperation ( Asghar Farhadi )
بهترین فیلم نامه اقتباسی
1.فیلم The Descendants ( Alexander Payne, Nat Faxon, and Jim Rash)
2.فیلم Hugo ( John Logan )
3.فیلم The Ides of March ( George Clooney, Grant Heslove and Beau Willimon)
4.فیلم Moneyball ( Steven Zaillian, Aaron Sorkin and Stan Chervin )
5.فیلم Tinker Tailor Soldier Spy ( Bridget O`Connor and Peter Straughan )
بهترین فیلم خارجی
1.فیلم A Separation ( ایران )
2.فیلم Bullheal ( بلژیک )
3.فیلم In Darkness ( لهستان )
4.فیلم Monsieur Lazhar ( کانادا )
5.فیلم Footnote ( اسرائیل )


مطالب مرتبط پربازدید |
 

 

فیلم دریافت جایزه اسکار اصغر فرهادی

نوشته شده توسط سایت چهل گیس در فوریه 27, 2012 – 10:22 ق.ظ -

 

 

فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار را از آن خود کرد.
اصغر فرهادی کارگردان و نویسنده این فیلم جایزه خود را از ساندرا بولاک دریافت کرد.
این فیلم به کارگردانی اصغر فرهادی در دو رشته بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکارنامزد دریافت این جایزه شده بود.
آقای فرهادی در هنگام دریافت جایزه اش گفت: “سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است.
جایزه ام را به مردمم تقدیم می کنم.
مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن ها و فرهنگ های دیگر سر سازگاری دارند.”


|
 

اصغر فرهادی جایزه اسکار را از آن خود کرد+فیلم


اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه ، دقایقی را برای حضار سخنرانی کرد.آقای فرهادی در هنگام دریافت جایزه اش گفت: “سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است.
جایزه ام را به مردمم تقدیم می کنم.
مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن ها و فرهنگ های دیگر سر سازگاری دارند.”

فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلم خارجی جایزه اسکار را از آن خود کرد تا افتخاری بزرگ نصیب سینمای ایران شود.
اصغر فرهادی لحظاتی پیش جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را از ساندرا بولاک دریافت کرد. این برای دومین بار بود که فیلمی از ایران به مرحله نهایی کسب جایزه اسکار رقابت می کرد ، اما اولین فیلمی است که این جایزه را دریافت می کند .
اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه دقایقی را برای حضار سخنرانی کرد. او سخنرانیش را با «سلام به مردم سرزمینم» آغاز کرد. وی همچنین گفت در این لحظه بسیاری از ایرانیان در سراسر دنیا ما را مشاهده می کنند و من تصور می کنم همه آنان خوشحال هستند. آقای فرهادی در هنگام دریافت جایزه اش گفت: “سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است.
جایزه ام را به مردمم تقدیم می کنم.
مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن ها و فرهنگ های دیگر سر سازگاری دارند.”

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[+] نوشته شده توسط سورنا در دو شنبه 3 اسفند 1390برچسب: اصغر فرهادی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی,اصغر فرهادی,لیلا حاتمی,برنده اسکار2012,برنده اسکار,اسکار,اسکار2012,جدائی نادر از سیمین,جدایی نادر از سیمین, در ساعت 19:12 | |

درباره وبلاگ

به سایت اختصاصی رویدادهای روز خوش امدید!
آرشيو
دی 1392
آبان 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
سورنا
همه دوستان
لينكستان
سلاح روز
برق
تی نیوز اخبار فناوری
ورود بی جنبه ها ممنوع18+
شعر.عکس.زیبا
عشق یا نفرت
جدید ترین عکس های روز
جم دانلود
لذت نفس از مریلا
داغ ترین مطالب روز(به این یکی حتما سر بزنید)
کامیوتر
live with out you
تحلیل ها و اخبار بناب
هواداران سرخآبی های پایتخت
تک درخت عشق
کهکشان
زندگی با طعم سیب
دانلود اهنگ بروز و جدید
سرزمینی که خیلی باحال است
خودمونی
سلام sajjad
بهترین راهکار گیاهی
برترین گالری عکس
عاطفی
مطالب مختلف
عکس از همه چیز
سایت خانه پینگ پینگ ایران
سایت رسمی شرکت اندرو andro
سایت رسمی شرکت دونیک DONIC
سایت رسمی شرکت باتر فلایbutterfly
سایت رسمی فدراسیون بین المللی تنیس روی میز جهان
asia table tennis unionسایت رسمی تنیس روی میز آسیا
پایگاه خبری ورزش جوانان
سایت رسمی فدراسیون تنیس روی میز ایران
۩۞۩(البرز پاتوق)۩۞۩
انجمن گفتگوی وبلاگ نویسان لوکس بلاگ
ورزش
گروه آتش
جوک و اس ام اس
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

englesh veblag
فسادیک معلم با دانش آموز ۱۷ ساله اش؟!
زیباترین دوشیزه جهان ر 2012
عکس مردان ۲جنسی که زنی زیباشدند
رابطه ی هواداران بارسا و رئال در دستشویی
توریست ایرانی بیا اینجا؟!
یاس
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , tabletennis.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com